Obilaznica ili metro – pitanje je sad!

Ovih dana sam na vestima čuo da je počelo da dešava nešto čega sam se pribojavao.

Vlasti prete sporazumom sa francuskom kompanijom koja bi za svotu od više milijardi evra gradila metro kroz Beograd.

Moje je mišljenje da se ne može jasno znati da li je metro potreban ili nije, sve dok se beogradski železnički ipsilon ne stavi u funkciju do punog kapaciteta. Podsećam da je reč o tri važne linije – od Pančeva, preko stanica kod Pančevačkog mosta, Vukovog spomenika i Autokomande do Novog Beograda i Batajnice. Druga linija vodi od Pančeva do Rakovice i Resnika, dok treća linija povezuje Batajnicu sa Resnikom.

Na žalost, u ovom trenutku kroz tunele ispod centra Beograda prolaze teretni vozovi i to, najčešće, prenoseći opasne terete.

Pre izgradnje železničkog i drumskog mosta između Starčeva i Vinče i povezivanja pruge i auto- puta od Bubanj potoka do Pančeva nije dobro, po mome mišljenju, raditi bilo šta u vezi sa izgradnjom metroa jer bi se to moglo pokazati kao izlišno.

Smatram da bi izgradnjom, to jest završetkom, železničke i drumske obilaznice oko Beograda gužva u saobraćaju možda mogla biti rešena. Teretni železnički saobraćaj bi se u potpunosti mogao skrenuti iz centra grada na zaobilaznicu koja od industijske zone Pančeva, preko mosta između Starčeva i Vinče spaja prugu sa Bubanj potokom i Resnikom. Sa druge strane, ova pruga bi sa učestalošću polazaka putničkih vozova na svaki sat vremena mogla da bar donekle reši probleme stanovnika, ne samo Pančeva i Starčeva, nego i Vinče, Boleča, Leštana pa i Kaluđerice. Oni bi, sa svojih stanica, mogli da relativno brzo dođu do Resnika, Rakovice i dalje, alternativno, do Prokopa i Novog Beograda, ili do Autokomande, Vukovog spomenika i povratka u Pančevo.

Slično rasterećenje dogodilo bi se i u drumskom saobraćaju jer bi se, umesto u centar grada kao čvorišta iz koga se svi putevi račvaju, vozila raštrkala od petlje kod Bubanj potoka na budući most preko Dunava ili već prema u dobroj meri izgrađene obilaznice.

Ukoliko bi se uštedeo novac od izgradnje metroa najverovatnije da bi ga preostalo i za proširenje auto-puta kroz Beograd i Novi Beograd bar za još jednu traku čime bi se i sam prelazak preko mosta Gazela najverovatnije ubrzao.

U svakom slučaju, mislim da pre nego što se završi drumska i železnička obilaznica oko Beograda i to sve do Pančeva, dok se pruge i drumovi ne spoje, a sam Beovoz ne postane okosnica gradskog prevoza sa polascima vozova bar na svakih pola sata tokom radnih dana, nema smisla nagađati o potrebi trošenja velikog novca na izgradnju metroa.

Ivan Srdanović, član Građanskog demokratskog foruma

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter